pt en

Pre-Conference Workshops

Date: 10/22/2012
Time: from 8:30 am to 12:30 pm

Please register for just one topic, as workshops occur simultaneously.

Social Media and Governance
The purpose of this workshop is discussing the role of social media in the corporate governance context, with an emphasis on strategy and risk. The event will include a presentation on the social media reality in today's business environment, discuss their role in matters of interest to the Board of Directors, and address the opportunities stemming from their use in building stakeholder relations. Presentation of cases and debates with experts will complete the program.
Speaker and Moderator

Marta de
Campos Maia

Curriculum
People Strategy for the Board of Directors
This workshop will discuss how the Board of Directors should direct people strategy for optimal business development. What kind of involvement should the Board of Directors have with human resources-related topics? How should these topics be treated? The corporate governance theory and its relationship with people strategy will be presented and discussed at this meeting from the standpoint and background of executives and directors.
Speaker and Moderator

Josmar
Bignotto

Curriculum
Structuring Boards of Directors in Family Companies
An adequate board structuring is one of the fundamental parts of implementing corporate governance. In family-controlled companies, because of their particularities and culture, issues such as the choice of directors, setting the Board's agenda and in particular the family's role and participation in this process, bring up specific challenges that require certain skills, in addition to technical knowledge. This workshop, aimed at shareholders, heirs, directors, and executives of family companies, will discuss reasons, benefits, and detail the steps to be considered, in seeking excellence in the process of setting up a Board of Directors in family-controlled companies. Through this workshop, attendees will have a chance to learn about the realities of other companies and debate their dilemmas with their peers.
Speaker and Moderator

Richard
Doern

Curriculum

Marta de Campos Maia

Conselheira da ABED – Associação Brasileira de Educação a Distância e Prof.ª da FGV-EAESP e do INSPER

Administradora de empresas e Doutora pela FGV-EASEP. É Professora da FGV-EAESP e do INSPER (ex-IBMEC São Paulo) dos cursos MBA Executivo e graduação, na área de Tecnologia de Informação. Palestrante, consultora de Empresas e de Instituições de Ensino, e conselheira da Associação Brasileira de Educação a Distância. Foi Coordenadora Geral dos cursos a distância da FGV-EAESP, e Coordenadora de cursos e disciplinas cursos de Extensão e de Pós-Graduação na área de Negócios da FGV-EAESP.

Josmar Bignotto

Coordenador do Comitê de Recursos Humanos do IBGC

Bacharel em Física com Especialização Nacional e Internacional em Administração Geral, Recursos Humanos, Vendas & Marketing e Estratégias Globais de Negócios. Foi Diretor de Recursos Humanos, Diretor Comercial e Presidente Executivo na Goodyear. Atua em Conselhos de Administração, Conselhos Consultivos e como Mentor. No IBGC é Coordenador da Comissão de RH e Instrutor no Curso para formação de Conselheiros.

Richard Doern

 

Engenheiro de produção e pós-graduado em marketing e controladoria. Acumula mais de 20 anos de experiência liderando processos de transformação empresarial para mais de 75 empresas, de diversos portes e segmentos de mercado, tanto no Brasil como no exterior. É especialista em recuperação de empresas (turnaround management), tendo sido um dos precursores no país a atuar como interim CEO durante as fases críticas dos processos de recuperação. Atualmente também é membro do Conselho de Administração de 3 Grupos Empresarias.

Platinum



Banco Oficial


Gold





Silver



Bronze


Apoio


Provedor Oficial de Internet



Apoio de Mídia